Regulamin
REGULAMIN SPRZEDAŻY PRZY WYKORZYSTANIU ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ
ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Poniższy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie
internetowym www.SportTrend.pl, którego właścicielem jest firma AMS ul.
Byd.Bat.Obr. Nar. 1/45 85-826 Bydgoszcz NIP 9531195202, zarejestrowanym w
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej, zwana niżej
„Usługodawcą”.
§ 1. Definicje
1. Regulamin. Niniejszy
regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.
z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
2. Klient (Kupujący) – osoba
fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku
nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej
przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub
Rezerwacji lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego (w tym również
Konsument).
3. Konsument – osoba fizyczna
dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio
z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedmiot transakcji -
Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego,
oznaczone na stronie w chwili składania zamówienia, jako dostępne lub
z podanym stanem towarowym.
Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby prezentowana na stronach
oferta była aktualna. Gdyby jednak niektóre z Zamówionych bądź
Rezerwowanych Towarów nie były dostępne, Sprzedający zobowiązuje się do
niezwłocznego poinformowania Kupującego o zaistniałej sytuacji
telefonicznie lub drogą mailową.
5. Towar – rzecz ruchoma,
której dotyczy Umowa Sprzedaży i usługa Rezerwacji.
6. Usługa dodatkowa – usługa
świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym
w związku z dostawą np: odbiór produktów w sklepach firmowych.
7. Produkt – Towary
i Usługi dodatkowe prezentowane w Sklepie Internetowym.
8. Umowa Sprzedaży – umowa
sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy -Kodeks Cywilny zawierana pomiędzy
Sprzedającym a Kupującym za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub
w Sklepie stacjonarnym h2oshop. W przypadku gdy Kupującym jest Konsument
umowa sprzedaży jest umową zawartą na odległość w rozumieniu ustawy
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz. U. z 2014 r.
poz. 827).
9. Sklep Internetowy. Sklep –
serwis internetowy dostępny pod adresem www.SportTrend.pl
za pośrednictwem którego Klient może zakupić
Produkty.
10. Strona – Usługodawca
i Klient.
11. Strona Sklepu – każda
strona bądź podstrona WWW znajdująca się pod adresem www.SportTrend.pl
12. Zamówienie –
oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość
Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.
13. Odbiór w sklepie –
Zamówienie zgodnie z definicją powyżej, z określonym miejscem odbioru
w jednym z punktów wskazanych na Stronie Sklepu
§
2. Zasady ogólne
1. Warunkiem złożenia
Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się
z Regulaminem i akceptacja jego postanowień przed zawarciem umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
2. Sprzedający ma prawo
odstąpienia od realizacji zamówienia z powodu braku dostępności towaru.
W takiej sytuacji Sprzedający niezwłocznie, najpóźniej jednak
w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomi o tym
Kupującego. W przypadku dokonania przedpłaty zobowiązuje się do zwrotu zapłaconej
kwoty.
3. Towary oferowane przez
Sprzedającego są fabrycznie nowe i w zakresie w jakim określa
producent Towaru bądź jego przedstawiciel ustawowy, objęte są gwarancją.
Sprzedający nie jest gwarantem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
4. Ceny Produktów podawane są
w złotych polskich i są cenami brutto, czyli zawierają podatek VAT
właściwy dla danego produktu
§ 3. Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Usługi
świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego regulaminu polegają na
umożliwieniu dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym i dokonywania
Rezerwacji Produktów z wykorzystaniem Konta Klienta .
2. Kupujący może skorzystać
z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia
procesu składania kolejnego Zamówienia lub Rezerwacji poprzez rejestrację
i utworzenie Konta Klienta
3. Konto Klienta to narzędzie
dostępne w systemie Sklepu Internetowego po wprowadzeniu adresu e-mail
i hasła, umożliwiające m.in. śledzenie na stronie Sprzedającego etapów
zamówienia, przeglądania historii zamówień, edycji danych Kupującego oraz
zmiany hasła, zmianę i poprawianie danych osobowych, itp.
4. Utworzenie Konta Klienta
wymaga zarejestrowania. Rejestracja jest bezpłatna i dobrowolna. Po
dokonaniu rejestracji dla Kupującego tworzone jest indywidualne Konto Klienta.
W tym celu Klient powinien podać: imię, nazwisko, login i hasło.
Login to unikatowy ciąg znaków alfanumerycznych (adres e-mail), niezbędny do
uzyskania dostępu do Konta Klienta, ustalany samodzielnie przez Klienta. Hasło
jest ciągiem znaków alfanumerycznych ustalanych przez Klienta, według zasad
określonych na stronie Sklepu Internetowego. Hasło Klienta nie jest znane
Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy
i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
5. Po wypełnieniu formularza
rejestracyjnego na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość
potwierdzająca dokonanie rejestracji.
6. Kupujący może w każdym
czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną z 7 dniowym terminem wypowiedzenia, jeżeli Kupujący nie
wykazywał aktywności w sklepie, w szczególności nie złożył zamówienia
lub nie logował się na Konto Klienta w ciągu 12 miesięcy od ostatniej
aktywności. Wypowiedzenie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej
rozwiązanie za obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem
Kupującemu dostępu do Konta Klienta oraz jego usunięciem.
7. Usługodawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z 7
dniowym terminem wypowiedzenia, jeśli:
a. cel rejestracji lub sposób
korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem
funkcjonowania Sklepu,
b. działalność Kupującego jest
sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź
popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,
c. otrzymał urzędowe
zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej
z nimi działalności,
d. uzyskał wiarygodną wiadomość
o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi
działalności i uprzednio zawiadomił Kupującego o zamiarze
zablokowania dostępu do Konta Klienta,
e. Kupujący dopuszcza się
przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
f. Kupujący w rażący lub
uporczywy sposób narusza postanowienia regulaminu.
8. Oświadczenie
o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
składane przez Usługodawcę zostanie przesłane na podany w Koncie Klienta
adres e-mail. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
skutkuje trwałym usunięciem Konta Klienta. Oświadczenie o wypowiedzeniu
umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Klienta może
zostać złożone przez przesłanie jego treści na adres e-mail podany do kontaktu
lub poprzez usunięcie Konta Klienta.
9. Wypowiedzenie lub
rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że strony
postanowią inaczej.
10. Usługą świadczoną drogą
elektroniczną jest także bezpłatny „Newsletter”. Aby otrzymywać „Newsletter”
Klient powinien podać swój adres e-mail oraz imię. Rezygnacja
z subskrypcji polega na kliknięciu w link podany w stopce
każdego „Newsletter-a” i wykonaniu instrukcji.
§ 4. Składanie Zamówienia
1. Złożenie Zamówienia przez
Klienta łączy się z jego obowiązkiem zapłaty. Kupujący może składać
Zamówienia:
a. Za pośrednictwem Strony
Sklepu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, lub
b. Telefonicznie za pośrednictwem
Infolinii w godzinach jego pracy. W takim wypadku
Kupujący jest zobowiązany do
podania konsultantowi Infolinii danych niezbędnych do realizacji
zamówienia.
2. Zakres danych niezbędnych
w takim wypadku obejmuje co najmniej wskazanie wybranego towaru, jego
ilości, a także dane Kupującego, czyli: imię i nazwisko, dane
kontaktowe i adres dostawy.
3. Zakres niezbędnych danych
może się różnić w zależności od sposobu realizacji zamówienia wybranego
przez Kupującego.
4. W wypadku podania przez
Kupującego adresu poczty elektronicznej e-mail, Kupujący otrzyma wiadomości
generowane przez Sklep Internetowy dotyczące realizacji zamówienia tak jak dla
zamówienia złożonego na stronie WWW w formule „zakupy bez rejestracji”
5. W wypadku nie podania
przez Kupującego adresu poczty elektronicznej e-mail, zamówienie będzie
realizowane zgodnie z danymi przekazanymi podczas rozmowy telefonicznej
z Infolinią, a Kupujący ma możliwość weryfikacji stanu realizacji
zamówienia przez kontakt z Infolinią.
6. Jeżeli właściwości
techniczne użytego środka porozumiewania się na odległość ograniczają rozmiar
możliwych do przekazania informacji lub czas na ich przedstawienie, Sprzedający
przekaże Kupującemu przed zawarciem umowy informacje dotyczące głównych cech
świadczenia Sprzedającego, oznaczenia Sprzedającego, łącznej ceny lub
wynagrodzenia, prawa odstąpienia od umowy, czasu trwania umowy, a jeżeli
umowa została zawarta na czas nieoznaczony – sposobu i przesłanek jej
wypowiedzenia.
7. W przypadku skontaktowania
się Sprzedającego z Kupującym przez telefon w celu zawarcia umowy na
odległość, Sprzedający poinformuje konsumenta o tym celu, podając
identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której
telefonuje.
8. W przypadku
propozycji zawarcia umowy przez telefon, Sprzedający potwierdzi treść
proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku.
Oświadczenie Kupującego o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało
utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od
Sprzedającego.
9. Zawartość stron
internetowych Sklepu Internetowego nie stanowi oferty handlowej
w rozumieniu art. 543 Kodeksu Cywilnego, należy ją traktować jako
zaproszenie do zawarcia umowy.
10. Kontakt drogą telefoniczną
w sprawie złożonych Zamówień i Rezerwacji jest możliwy za
pośrednictwem Infolinii wyłącznie w godzinach jej pracy podanych na
witrynie Sklepu Internetowego
11. Na zamówione towary
Sprzedający wystawia dowód zakupu paragon lub fakturę. Kupujący jest zobowiązany
do podania zgodnych ze stanem faktycznym danych niezbędnych do wystawienia
dokumentu zakupu podczas procesu składania Zamówienia.
12.
Warunkiem realizacji Zamówienia i przez Sprzedającego, jest
prawidłowe wypełnienie formularza w serwisie internetowym lub podanie
przez telefon prawidłowych danych kontaktowych, w szczególności numeru
telefonu i adresu e-mail. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne,
Sprzedający dołoży starań w celu ich uzyskania od Kupującego
z wykorzystaniem podanych danych kontaktowych. Jeśli kontakt
z Kupującym nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania
Zamówienia.13. Kupujący wyraża zgodę na wystawianie
i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail,
elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich
jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące
z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego
również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej,
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r.
w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich
przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi
kontroli skarbowej.14. W trakcie składania Zamówienia,
Kupujący może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie
danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania
w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody,
Kupujący ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich
usunięcia.15. Kupujący może także złożyć zamówienie
z wykorzystaniem Konta Klienta, o którym mowa w §3
ust.3.16. Po złożeniu Zamówienia lub Rezerwacji Sprzedający
generuje e-mail (wysłany na podany w zamówieniu adres poczty
elektronicznej), w którym znajdować się będzie potwierdzenie przyjęcia
Zamówienia lub Rezerwacji oraz dalsze instrukcje postępowania, różne
w zależności od wybranego przez Klienta sposobu odbioru i płatności
za zamówione Produkty.17. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta dla
Zamówień złożonych zawsze z obowiązkiem zapłaty za
pośrednictwem Strony Sklepu w momencie otrzymania przez Kupującego
wiadomości e-mail zawierającej informację o przyjęciu Zamówienia do
realizacji za pośrednictwem Infolinii w trakcie rozmowy telefonicznej
po potwierdzeniu wszystkich warunków zamówienia przez konsultanta Infolinii,
a jeżeli Kupującym jest Konsument jego oświadczenie jest skuteczne, jeżeli
zostało utrwalone przez Sprzedającego na papierze lub innym trwałym nośniku
najpóźniej w chwili dostarczenia zamówionej rzeczy.18.
Termin ważności Zamówienia w wypadku wybrania dowolnego sposobu
płatności przed wysyłką Towarów wynosi 7 dni od daty jego złożenia. Jeżeli
Kupujący nie uiści pełnej ceny za Produkty wynikającej z Zamówienia na
wskazany numer konta w wyżej wymienionym terminie zamówienie może
zostać anulowane przez Sprzedającego, a Kupujący nie może żądać od
Sprzedającego jego realizacji.
19. Z zastrzeżeniami opisanymi w §2 ust.3, Sprzedający
zobowiązuje się do przyjęcia Zamówienia na nie więcej niż 2 sztuki jednego
towaru w ciągu doby (sprzedaż detaliczna) dla jednego Kupującego.
§ 5. Formy płatności.
1. W wypadku złożenia
Zamówienia, dostępność form płatności zależy od jego zawartości
i wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktów. Dostępne dla danego
Zamówienia formy płatności widoczne są dla Klienta na stronie Sklepu
Internetowego w trakcie składania Zamówienia.
a. Wpłata na konto
Sprzedającego – przelew zwykły. Kupujący samodzielnie dokonuje zapłaty ceny za
Zamówienie przez wpłatę na konto podane przez Sprzedającego. Otrzymanie przez
Sprzedającego pełnej ceny za Zamówienie jest warunkiem koniecznym realizacji
Zamówienia. Dla szybkości realizacji Zamówienia, ważne jest podanie
w tytule wpłaty swojego imienia i nazwiska oraz numeru zamówienia.
b. Wpłata na konto (e-Przelew,
e-Transfer, płatność kartą płatniczą) – płatność on-line. Wpłaty za pomocą
transakcji elektronicznej, można dokonać za pośrednictwem specjalistycznego
serwisu płatniczego udostępnionego przez Sprzedającego w Sklepie
Internetowym (np. www.payu.pl). W wypadku wybrania przez Kupującego takiej
formy płatności, Sprzedający przekaże Kupującemu bezpośredni link do strony
serwisu płatniczego gdzie szybko i sprawnie będzie mógł dokonać płatności.
W wypadku gdy Kupujący będzie korzystał z płatności kartą płatniczą
lub kredytową, informujemy, że nie wszystkie karty płatnicze i kredytowa
mają opcję płacenia za pomocą internetowych serwisów płatniczych.
c. Płatność przy odbiorze
Produktów – płatność za pobraniem. Kupujący ma możliwość dokonania zapłaty ceny
za Zamówienie w momencie jego dostarczenia przez firmę kurierską.
Pracownik firmy kurierskiej pobiera od Kupującego opłatę równą wartości
zakupionego towaru, kosztów transportu i pobrania. Opłaty te doliczane są
w momencie składania Zamówienia przez Kupującego i są widoczne
w odpowiednim polu formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym
§ 6. Dostawa i transport
1. Dostawy są
realizowane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
2. Czas wysyłki uzależniony
jest od wybranego sposobu płatności, w szczególności od momentu uznania
konta Sprzedającego w wypadku form płatności przed wysyłką Towarów.
3. Zakładany czas dostawy
Produktów jest podawany przez Sprzedającego w wiadomości mailowej
potwierdzającej Zamówienie, a w przypadku złożenia zamówienia
telefonicznie także podczas rozmowy
4. Koszt dostawy jest
obliczany automatycznie w pierwszym kroku procesu zakupowego. W przypadku zamówień
realizowanych poprzez opcję „Odbierz
w sklepie”, a więc z odbiorem zamówionego
towaru w sklepie stacjonarnym, koszt dostawy wynosi 0zł bez względu na wartość
zamówienia, a dla pozostałych opcji dostawy, koszt ten wynosi 18,5 zł w opcji przelew przed wysyłką , 0zł przy zamówieniu
o wartości powyżej 369,00zł. Przy zakupie z opcją
"pobranie-płatność kurierowi " koszt
przesyłki wynosi 24,5 zł.
5. Dostawa Zamówień odbywa się
za pomocą firmy kurierskiej DPD w godzinach 8:00 do 16:00 świadczącej usługi transportowe na
zlecenie Sprzedającego.
6. Jeśli realizacja
dostawy nie będzie możliwa z powodów leżących po stronie Klienta,
w szczególności ale nie wyłącznie z powodu nieobecności
w miejscu odbioru osoby uprawnionej do odebrania zamówienia, bądź
nieposiadania odpowiedniej kwoty niezbędnej do zapłaty pełnej ceny za
Zamówienie, zostanie pozostawiona informacja o miejscu i czasie
w którym można odebrać Zamówienie.
7. W wypadku nieskutecznej
próby doręczenia, Zamówienie zostanie zwrócone do magazynu Sprzedającego.
Ponowne dostarczenie towaru będzie możliwe po zapłaceniu kosztów wynikających
ze zwrotu towaru (koszty równe kosztom dostawy).
8. W momencie odbioru
produktu wysłanego pod wskazany adres, zalecamy w pierwszej kolejności
zwrócić uwagę na stan zewnętrzny doręczonej przesyłki. W przypadku
stwierdzenia widocznych uszkodzeń mechanicznych lub innych niepokojących
zastrzeżeń co do stanu opakowania - w tym zabezpieczeń logistycznych -
rekomendujemy zdecydowanie zaznaczenie w dokumentach przewozowych
kurierowi bądź odmówić jej przyjęcia. Jeżeli stan zewnętrzny przesyłki
nie budzi jakichkolwiek zastrzeżeń, jeszcze w obecności doręczyciela,
prosimy koniecznie sprawdzić jej zawartość. W sytuacji jakichkolwiek uwag
co do stanu technicznego i wizualnego oraz kompletności odbieranego
produktu trzeba bezwzględnie sporządzić protokół szkody. Niezbędnymi
drukami dysponuje doręczyciel, który ma jednocześnie obowiązek poświadczyć
stwierdzone nieprawidłowości.
9. W przypadku stwierdzenia
uszkodzenia przesyłki podczas transportu lub zastrzeżeń, co do ilości
dostarczonego Towaru, należy w obecności kuriera, spisać protokół szkody.
W protokole należy wpisać datę, godzinę doręczenia oraz opis uszkodzeń lub
braków Towaru i opakowania, a następnie podpisany protokół przesłać
do Sprzedającego na adres do korespondencji i/lub na adres do kontaktu mailowego.
10. W wypadku jakiejkolwiek
reklamacji dostawy i/lub Towaru, prosimy o bezzwłoczne powiadomienie
Sprzedającego o takim zdarzeniu za pośrednictwem formularza
reklamacyjnego dostępnego na Stronie Sklepu
Internetowego, bądź za pośrednictwem Infolinii Konsumenckiej.
11. w przypadku nie odebrania przesyłki z winy klienta lub rezygnacji z zamówienia po nadaniu przesyłki zostanie naliczona opłata manipulacyjna, korekta fiskalna oraz opłata wynikająca z kosztów zwrotu przesyłki do nadawcy, jej spakowania i zabezpieczenia w wysokości 120 zł brutto lub w przypadku przesyłek gabarytowych wynikająca z dokumentów przewozowych
§ 7. Reklamacje
Każdy towar zakupiony jest fabrycznie nowy
i posiada gwarancję producenta. Szczegółowe warunki i czas trwania
gwarancji uzależnione są od rodzaju i przeznaczenia sprzętu oraz
producenta.
1. W przypadku jeśli zakupiony
towar okaże się wadliwy Konsument ma prawo:
a. skorzystać ze świadczeń
gwarancyjnych należy wypełnić poniższy formularz
i wraz z produktem oraz dowodem zakupu odesłać na adres Sklep
SportTrend.pl 85-825 Bydgoszcz ul. Wojkska Polskiego 65, pokój 16 z dopiskiem
reklamacja. Wybór i koszty dostarczenia produktu ponosi kupujący.
b. złożyć Sprzedającemu
reklamację z tytułu rękojmi (podstawa prawna Kodeks Cywilny). Reklamacja
z tytułu rękojmi może zostać złożona za pomocą formularza
reklamacyjnego, w formie
elektronicznej lub w formie pisemnej w sklepie stacjonarnym będącym
własnością sprzedawcy.
c. Konsument ma prawo żądać
obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na
wolny od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli
produkt był już wymieniony lub naprawiony. Reklamacja z tytułu rękojmi
rozpatrywana jest w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Jeżeli
w ciągu 14 dni sprzedawca nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to,
iż uznał żądania za zasadne. W przypadku gdy realizacja żądań Klienta
wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego produktu, koszty dostawy
ponosi sprzedawca.
§ 8. Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z ustawą
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r.
poz. 827) Kupujący będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu
cywilnego ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyn,
w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
2. Zgodnie z ustawą
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r.
poz. 827) Kupujący będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu
cywilnego ma prawo do odstąpienia od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną
bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
tej umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed
upływem terminu.
3. Odstąpienie dokonywane jest
przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu
od umowy, w formie pisemnej, na adres SportTrend.pl
85-825 Bydgoszcz ul. Wojska Polskiego 65, pokój 16 z dopiskiem „Dział Obsługi Klienta
- zwrot towaru”
4. Sprzedający niezwłocznie
przesyła konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli
o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez konsumenta adres
e-mail.
5. Konsument ma prawo do
odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
a. dodatkowych koszów
poniesionych przez konsumenta w związku z wyborem sposobu
dostarczenia towaru innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez Sprzedającego oraz
b. bezpośrednich kosztów
zwrotu towaru (kosztów wysyłki towaru),
c. kosztów zwrotu rzeczy,
jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym
trybie odesłane pocztą.
6. Prawo do odstąpienia od
umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1. nie
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
a. o świadczenie usług, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
c. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
e. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której konsument wyraźnie
żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej
naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi
niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
h. w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
i. zawartej w drodze
aukcji publicznej;
j. o świadczenie usług
w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu
rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie
oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m. o dostarczanie treści
cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę
o utracie prawa odstąpienia od umowy.
7. W przypadku
skorzystania przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, konsument jest
obowiązany zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie tj. nie później niż
w terminie nie dłuższym niż 14 (czternaście) dni na adres .
Konsument może także dokonać zwrotu towaru przekazując go do odbioru osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę, przy zachowaniu w/w terminów. Dla do zachowania
terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument ponosi
bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze, aby
wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w stanie nie
zniszczonym.
9. Zgodnie z art. 23 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta Konsument ponosi
odpowiedzialność odszkodowawczą wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
10. Sprzedający, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta
o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 5.
Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Jeżeli Sprzedający nie
zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy
z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Sprzedający nie przyjmuje
przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Adres do zwrotu towaru:
SportTrend.pl 85-825 Bydgoszcz ul. Wojska Polskiego 65,pokój 16
13. W przypadku
decyzji o zwrocie zakupionego towaru, prosimy o kontakt telefoniczny
na numer Infolinii Konsumenckiej, gdzie Kupujący otrzyma wyczerpujące
informacje na temat przeprowadzenia procedury zwrotu Towaru.
14. Wszelkie dane, jakie Sprzedającemu powierza Kupujący są
możliwie najlepiej chronione przed dostępem niepowołanych osób
i przechowywane w sposób zgodny z obowiązującym prawem.
§ 9. Postanowienia końcowe
1. Wszystkie towary, nazwy i znaki handlowe publikowane
na stronach Sklepu Internetowego są używane wyłącznie w celach
identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich
właścicieli.
2. Ceny i warunki zakupu prezentowane na Stronach Sklepu
mają zastosowanie wyłącznie dla Zamówień i/lub Rezerwacji składanych za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.
3. Sprzedający informuje, że dokłada wszelkich starań, aby
informacje dotyczące Towarów prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego
były zgodne z danymi katalogowymi producentów.
4. Podczas składania Zamówienia bądź Rezerwacji, Kupujący
powinien wyrazić zgodę na przechowywanie i przetwarzanie przez
Sprzedającego danych osobowych zawartych w zamówieniu, dla celów
związanych z realizacją Zamówienia i/lub rezerwacji zgodnie
z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku
o ochronie danych osobowych (Dz.U.1997 Nr 133 poz.883 wraz ze zmianami).
Dane osobowe Klienta mogą zostać przekazane osobom trzecim wyłącznie
w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji usług
świadczonych na podstawie Regulaminu w szczególności przedsiębiorcom
pośredniczącym w zamawianiu usług kurierskich, operatorom pocztowym
i firmom kurierskim w celu nadania przesyłki.
5. Wszelkie reklamacje i uwagi dotyczące działania
Sklepu Internetowego prosimy przekazywać Sprzedającemu za pośrednictwem
Infolinii Konsumenckiej, poczty elektronicznej, bądź pocztą według danych
kontaktowych podanych w preambule Regulaminu.
6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy
techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie
komputerowym, urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz
infrastrukturze telekomunikacyjnej, z którego korzysta Klient,
a które uniemożliwiają Klientowi poprawne korzystanie ze Sklepu
Internetowego i oferowanych za jego pośrednictwem usług.
7. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem
zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa. Złożenie Zamówienia bądź
Rezerwacji w Sklepie Internetowym oznacza akceptację postanowień
Regulaminu.
§ 10. Wejście w życie
i zmiany Regulaminu
1. Regulamin wchodzi
w życie w dniu publikacji na Stronie Sklepu Internetowego, chyba że
właściciel serwisu poinformuje o innej dacie.
2. O każdej
zmianie Regulaminu Operator Sklepu powiadomi
zarejestrowanych Klientów drogą mailową z prawem wypowiedzenia umowy
w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w
życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do
zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian
Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu
w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
3. Aktualny Regulamin jest
publikowany na stronie internetowej Sklepu oraz dostarczany nieodpłatnie
Klientowi (drogą elektroniczną) na każde jego żądanie.
Reklamowane oraz zwracane produkty prosimy wysyłać na adres :
Sporttrend.pl ul. Wojska Polskiego 65, pokój 16, 85-825 Bydgoszcz
Formularz reklamacji
Formularz zwrotu - odstąpienie od umowy